180-lecie szkoły - aula

Dziennik elektroniczny

Przejdź do dziennika elektronicznego naszej szkoły.
Przejdź

Plan szkoły

Przejdź do planu zajęć naszej szkoły.

W dniach 05.04-12.04.2018 r. odbyła się polsko-niemiecka wymiana młodzieży pomiędzy ZSO nr 1 w Chełmnie a Grotefend-Gymnasium. Brało w niej udział 18 uczniów ze strony polskiej i niemieckiej oraz 4 opiekunów. Pierwszy dzień – po przyjeździe gości – rozpoczęliśmy uroczystą kolacją w Europejskim Centrum Wymiany Młodzieży na Jeziorem Starogrodzkim. W następny dzień, w budynku ZSO nr 1, nastąpiło uroczyste powitanie młodzieży przez burmistrza, starostę powiatu oraz dyrekcję naszej szkoły. Potem uczniowie brali udział w lekcjach naszego liceum. Kolejnym punktem programu była gra miejska w języku niemieckim i polskim, dotycząca historii Chełmna. Dzień zakończyliśmy, grając w kręgle. Sobotę spędziliśmy, zwiedzając Toruń. Najpierw z przewodnikiem poznaliśmy najważniejsze zabytki miasta, następnie wzięliśmy udział w żywej lekcji pieczenia piernika w Muzeum Piernika. Po obiedzie wróciliśmy do ECWM, ale jeszcze przedtem – Jannis - jeden z uczniów z Niemiec, kupił i wręczył wszystkim dziewczynom po róży. Szacun! Niedziela była dniem zorganizowanym indywidualnie przez rodziny goszczące przyjaciół z Niemiec.W poniedziałek goście brali udział w lekcjach w naszej szkole. Potem rozpoczęła się wspólna praca nad projektem pt. „Młodzież współczesna. Podobieństwa i różnice”. Dzień zakończyła zabawa w podchody. Wtorek był dniem wycieczkowym. Młodzież zwiedziła z przewodnikiem zamek krzyżacki w Malborku, następnie Gdańsk (tutaj przewodnikami byli polscy uczniowie). Na zakończenie wyjazdu młodzież odpoczywała, spacerując po plaży w Sopocie. W środę – w ostatni dzień wymiany – dokończono wspólny projekt, a następnie zaprezentowano go w auli uczniom szkoły. Wymianę zakończyła uroczysta kolacja, na którą przybyła dyrekcja naszej ZSO nr 1.
      Nazajutrz o 7.15 nastąpił wyjazd gości z Niemiec. Teraz czekamy na rewizytę w czerwcu u naszych niemieckich przyjaciół.